آیا می دانستی که...

آیا می دانستی که...

دانستی . کدام جاندار فقط 24 ساعت عمر میکند . ایا میدانستی . حشره ای که 24 ساعت زنده میماند . چشم مگس چند عدسی دارد . سگ از چه بویی بدش میاد . موشها چه اسیبی به فیل می رسانند؟ . چرافیل ۴لب مغز دارد . ملخ چند ساعت عمر می کند . 17,742,915
آیا می دانستی که...

آیا می دانستی که...

دانستی . کدام جاندار فقط 24 ساعت عمر میکند . ایا میدانستی . حشره ای که 24 ساعت زنده میماند . چشم مگس چند عدسی دارد . سگ از چه بویی بدش میاد . موشها چه اسیبی به فیل می رسانند؟ . چرافیل ۴لب مغز دارد . ملخ چند ساعت عمر می کند . 17,742,915

آیا می دانستی که ۱۹

 آیا میدانستی که تلسکوپ شبکه لوفار LOFAR که برای نخستین بار بوسیله ملکه هلند در سال 2010 افتتاح شد، شبکه ای از آرایه‌های تلسکوپ‌ رادیویی است و به گونه ایی طراحی شده تا به عنوان یک وسیله مستقل با شفافیت بسیار بالا عمل کند ؟ این آرایه‌ها در اصل یک تلسکوپ رادیویی را تشکیل داده‌اند که دیش آن از شرق لهستان تا مرکز ایرلند گسترش یافته است. ساخت و ساز چنین دیشی بسیار دشوار است، اما اخترفیزیکدانان با استفاده از اصل تداخل‌سنجی، می‌توانند چندین تلسکوپ را با ترکیب سیگنالهای آن‌ها، تجزیه و تحلیل تداخلشان با یکدیگر و استفاده از این الگوی تداخل برای ایجاد یک تصویر با وضوح بالا از آسمان بطوری که انگار از یک آنتن بزرگ بدست آمده، به یک تلسکوپ واحد تبدیل کنند.


آیا میدانستی که در شیلی منطقه ی صحرایی وجود دارد که هزاران سال است در آن باران نباریده است ؟


آیا میدانستی هر 50 ثانیه یک نفر در دنیا به بیماری ایدز مبتلا میشود ؟


آیا میدانستی که وزن اسکلت انسان بالغ سیزده تا پانزده کیلوگرم است ؟


آیا میدانستی که خرس قطبی هنگامی که روی دو پا می‌ایستد حدود سه متر است ؟


آیا میدانستی که زرافه میتواند با زبانش گوشهایش را تمیز کند ؟


آیا میدانستی که موس رایانه 40 ساله شد ؟


آیا میدانستی که خرگوش و طوطی تنها حیواناتی هستند که می‌توانند بدون برگشتن اشیاء پشت سر خود را ببینند ؟


آیا میدانستی که اگر همه یخهای قطب جنوب آب شود بر سطح آب اقیانوسها هفتاد متر اضافه می شود و در این صورت یک چهارم خشکیهای کره زمین زیر آب میرود ؟


آیا میدانستی که کبد یا جگر تنها عضو داخلی بدن است که اگر با عمل جراحی قسمتی از آن برداشته شود دوباره رشد میکند ؟


آیا میدانستی که میزان انرژی که خورشید در یک ثانیه تولید میکند ، برای تولید برق مورد نیاز تمام کشورهای جهان به مدت یک میلیون سال کافی است ؟


آیا میدانستی هر عنکبوت تار ویژه خود را دارد و هیچگاه تارهای آنها به هم شبیه نیستند ؟


آیا میدانستی که اگر در یک سال هیچ یک از نسلهای یک جفت مگس نر و ماده از بین نروند ، حجم مگسهای متولد شده با حجم کره زمین برابر میشود ؟


آیا میدانستی که رودی در کامبوج شش ماه سال ازشمال به جنوب و شش ماه دیگر سال از جنوب به شمال جریان دارد ؟


آیا میدانستی که طول قد هر انسان سالم برابر هشت وجب دست خود اوست ؟


آیا میدانستی که کتاب سرخ حکیم ارد بزرگ پر خواننده ترین کتاب اینترنت است ؟ این کتاب وقتی در شبکه مجازی تلگرام قرار گرفت در هر ساعت 1000 بار دانلود شد و در ظرف چند روز از مرز 100 هزار بار گذشت . این کتاب هر سال بروز می شود و نمونه تازه از آن در اینترنت انتشار می یابد . کتاب سرخ در طی ده سال میلیونها بار دانلود شده است. جالب است که بدانید این کتاب تنها در اینترنت منتشر می شود و بزرگترین فیلسوف جهان "حکیم ارد بزرگ" به خاطر حفظ محیط زیست و درختان، اجازه نشر کاغذی آن را تا کنون نداده است حال تصورش را بکنید اگر این کتاب پرطرفدار به شکل کاغذی منتشر می شد چند هزار درخت تنومند باید قطع می گشت و در قفسه های کتاب قرار می گرفت؟


آیا میدانستی که سریع ترین عضله بدن انسان زبان است ؟


آیا میدانستی که شبکه چشم 135 میلیون سلول احساس دارد که مسوولیت گرفتن تصاویر و تشخیص رنگها را بر عهده دارد ؟


آیا میدانستی که بدن انسان پنجاه هزار کیلومتر رشته عصبی دارد ؟


آیا میدانستی که در برج ایفل دو میلیون و نیم پیچ به کار رفته است ؟


آیا میدانستی که بیماران مبتلا به بیماری‌های اختلال در کلسترول، قلبی - عروقی، و دیابت بایست از مصرف بیش از حد تخم‌مرغ به دلیل چربی موجود در آن اجتناب کنند ؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد